Torsten

Julia har länge önskat sig en kanin,marsvin eller hamster.
Vi har vart emot det måste jag villigt säga men jag blev tvungen att tänka och omvärdera en del innan jag kom på att det kanske kan vara bra för henne att få ett eget husdjur där det krävs att hon offrar en hel del av sin egen fritid, något som kan få henne att få en bra självkänsla och även lära sig att man måste värna om saker och ting och inse att det är ett ansvar...och inte bara nått som skall sitta i buren och se söt ut...

Och jag är så stolt för hon fixar det med bravur...Hon byter vatten och ser till att han har mat, och gosar och aktiverar honom och värnar verkligen om honom och det värmer mig att se, när hon hade en kanin för några år sedan så var det stor skillnad där var det vi som fick ta hand om det och det är väl inte så konstigt när man är mindre...Det var jag som var naiv då och trodde att hon skulle fixa det men så blev inte fallet och kanin blev aggresiv och inte alls trevlig men det är väl för att jag var rädd för den kaninen...

Men nu har vi en Lejonhuvad kanin vid namnet Torsten i familjen och jag tänkte att ni skulle få se hur en sådan kanin ser ut då dem ej är jättevanlig ännu...
Emma skall få en oxå på Fredag fast det blir en lite snövit så detta kommer att resultera i kaninungar, men det är ett medvetet val och efter den kullen skall Torsten kastreras...
En av anledningarna till att Emma oxå får en kanin är för att dem ej skall leva ensam..

 

 





Han är köpt på www.sunnerstasminikaniner.se

 


Kommentarer
Postat av: erika

men åh!! Kan man bli mer söt eller???

Så fluffig! Han ser ut som ett gossedjur!!!

2009-12-09 @ 13:42:31
Postat av: Sara

VArför ska du ta kaninungar på honom? De är ju ganska onödigt när de finns så många som inte har hem redan.... avel är inget man ska leka med.

2009-12-09 @ 13:51:50
Postat av: Anonym

den här bilden på den ooooooooootroligt söta Torsten visar jag INTE för min son för då kommer han tjata hål i mina öron för att han vill ha en....

2009-12-09 @ 17:39:43
Postat av: Bea

Vaddå AVEL är inget man ska leka med...det var det löjligaste jag har hört.

värst så myndigt det lät då..

2009-12-09 @ 19:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0