Fundersam

Ibland blir jag så fundersam över hur mycket människor kan fundera och tänka och lägga sig i andras angelägenheter...

Jag förstår faktiskt inte varför man som människa ödslar energi på det, de måste gå åt så extremt mycket energi från sådana människor.

Jag lever under den filosofin att jag sköter mitt och skiter i andra.
Om folk bor i flodiga hus,åker dyra bilar osv. så är det väl jättekul för dom att dom har den möjligheten.
Varför ska jag ha någon rätt att trycka ner och snacka skit om dessa?
Finns enligt mitt tycke ingen som helst anledning till det.
Jag är glad när det går bra för andra och blir ledsen när det inte går som det var tänkt...

Det jag hoppas få ut av att vara sådan som person är att andra känner lika för mig, nu vet jag att mina vänner är sådana, vi är rak och ärliga mot varandra och det är de som är betydelsen...


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag gillar din filosofi. Fler borde leva efter den!

Man kan inget annat än att vara sig själv :)

2012-08-24 @ 12:20:33
URL: http://moggika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0